КТЖ ҚМЖ «ҚАЗАҚСТАН ТАРИХЫ» ПӘНІНЕН 10-СЫНЫПТЫҢ Қысқа мерзім жоспары КҮНТІЗБЕЛІК-ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ (жаратылыстану-математикалық бағыт, қоғамдық-гуманитарлық бағыт)


«ҚАЗАҚСТАН ТАРИХЫ» ПӘНІНЕН 10 -СЫНЫПТЫҢ КҮНТІЗБЕЛІК-ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ
(жаратылыстану-математикалық бағыт, қоғамдық-гуманитарлық бағыт)

жылына 68 с, аптасына 2 c.

Бөлім Тарау Тақырыптар Оқыту мақсаттары

Cағат саны
1-тоқсан (16 с.)
Өркениет: даму ерекшеліктері
Орталық Азия өркениеттері: саналуандылығы және мәдени ортақтығы(6 с.)

Орталық Азия: ұғымының тарихи және географиялық аспектілері 10.1.1. 1-«Орталық Азия» түсінігін аймақтың тарихи және географиялық ерекшеліктерін сипаттау үшін пайдалану 1,2
2
Орталық Азияның дәстүрлі өркениеттерін зерттеу тарихы 10.1.1.2-әлемдік өркениеттегі Орталық Азияның рөлі туралы ғалымдардың пікірін зерттеу 3,4 2
Орталық Азия өркениеттерінің ежелгі ошақтары 10.1.1.3- Орталық Азия өркениеттерінің ежелгі ошақтарының ерекшеліктерін сипаттау 5,6

2
«Ұлы Дала өркениеті(5 с.)
«Ұлы Дала»:
тарихи-географиялық сипаттамасы
10.1.2.1-картаны пайдаланып «Ұлы Дала» тарихи-географиялық аймағын анықтау;
10.1.2.2-тарихи дерек көздерді талдау негізінде «Ұлы Дала» ұғымыныңмәнін түсіндіру 7 1
Ұлы дала өркениетінің қайнар көзі және қалыптасуының ерекшеліктері (энеолит, қола дәуірі)

10.1.2.3-Ұлы дала өркениетінің пайда болуы мен қалыптасуерекшеліктерін түсіндіру;
10.1.2.4- Қазақстан аумағындағы ежелгі археологиялық мәдениет- тердің ерекшеліктерін сипаттау;
10.1.2.5-Ұлы Дала ежелгі мәдениеттерінің сабақтастығын және өзара байланысын талдау 8,9 2
Ерте көшпенділер дәуіріндегі Ұлы Дала өркениеті
10.1.2.6-«Өркениет» ұғымын айқындау критерийлерін пайдалана отырып, Ұлы Дала көшпелі өркениетінің ерекшеліктерін сипаттау;
10.1.2.7 -әртүрлі көзқарастарды талдау арқылы ерте көшпенділер өркениетінің әлемдік тарихи процестер барысына әсерін бағалау 10,11 2

Орталық Азия және әлемдік өркениет (4 с.)
Әлемдік мәдениеттің дамуына Орталық Азия халықтарының қосқан үлесі
10.1.3.1- Орталық Азия халықтарының материалдық мәдениет жетістіктерін талдау арқылы адамзаттың дамуына қосқан үлесін қорытындылау;
10.1.3.2 -Орталық Азия халықтарының рухани мәдениеті мен ғылым саласындағы жетістіктерін талдау арқылы адамзаттың дамуына қосқан үлесін қорытындылау 12,13,14,15 4
Зерттеу жұмысы Әлемдік өркениет тарихындағы Ұлы Дала 16 1

Сабақ №1
Өркениет: даму ерекшеліктері Мектеп:

Мерзімі: Мұғалім:
Сынып: Қатысушылар саны: Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы Орталық Азия:тарихи және географиялық аспектілер ұғымы (1 сабақ)
Сабақтың типі Жаңа материалмен таныстыру сабағы
Оқу мақсаты
10.1.1.1-аймақтың тарихи және географиялық ерекшеліктерін сипаттау үшін «Орталық Азия» ұғымын қолдану
Оқу мақсаты Орталық Азияның ерекшеліктерін сипаттайды
Бағалау критериилері Бағалау критериилері
Оқыту мақсаты аймақтың тарихи және географиялық ерекшеліктерін сипаттау үшін «Орталық Азия» ұғымын қолданады
Ойлау дағдыларының деңгейі Білу мен түсіну / Қолдану /
Дескриптор Оқушы:
 Орталық Азияның ерекшеліктерін біледі;
 Орталық Азияның географиялық айырмашылықтарын түсінеді;
 Орталық Азияның тарихи даму ерекшеліктерін талдайды

Тілдік дағдылар
Оқушылар таратпа материалдарды пайдалана отырып, орта ғасырдың хронологиялық және тарихи ерекшеліктерін анық көрсететін инфографиканы жасайды;

Тақырыпқа қатысты сөздік және терминология:
Орта Азия, көшпелі өркениет
Диалогке қажетті сөз тіркестері:
Келесі себептер / факторлар қысқа мерзімді / орта мерзімді / ұзақ мерзімді болып табылады …
Ең маңызды себептер (факторлар) / болды …….
Құндылықтарды дарыту
Басқа өркениеттер мен мәдениетке құрметпен қарау;
Әлемдік тарихты отандық тарих контексінде қарастыра отырып дәстүрлі мәдениетке құрметтеу қарауды қалыптастыру
Пәнаралық байланыстар Геграфия, дүниежүзі тарихы
АКТ-ні пайдалану
Бұл сабақта интерактивті тақтаны және презентацияны пайдалануға болады
Алдыңғы білім Оқушылар бұған дейін кейбір Орталық Азия елдерінің аймақтық ерекшеліктерімен таныс
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-шаралар Ресурстар
Сабақтың басы
7 мин
Кіріспе
Жеке жұмыс.
Педагогикалық ойын әдіс көмегімен тарихи талдаудың мәнін және жеке пікірдің дәлелді мәлімдемесінің қажеттілігін түсіндіру керек.
Оқушыларға өздеріне қатысты өткен жылы болған 5 маңызды оқиғаларды жеке өмірінен мысалға келтіре отырып, бұл оқиғалардың шын мәнінде болғандығын дәлелдеуді ұсыну.
5 минуттан кейін оқушыларға оқиғаларды тізімдеу сұралады.
Оқушыдан аталған оқиғалардан бір оқиғаны дәлелдеуді ұсыныңыз.
Оқушының келтірген мысалдарын сынға алыңыз
Мысалы, Түркиядағы тарихи мұражайда болғаныңызды қалай білуге болады?
Оқушы мүмін суретті көрсету арқылы дәлелдей алатынын айтуы мүмкін. Оқушыдан қосымша дәлелдемені талап ету және Түркиядағы мұражайға барудың сенімді екендігіне күмәндану. Қосымша сұрақтар қойыңыз. Мысалы, фотосуреттер Photoshop арқылы алынды ма?
Оқушы оқиғаның дәлелі туралы ойлана бастайды. Егер оқушы қиналса, диалогты оқыту әдістерін қолдану керек.
Сыныпқа төмендегідей сұрақтар қою ұсынылады:
Сіз оны қалай дәлелдей аласыз ба?
Басқа қандай дәлел бере аласыз ба?
Оқушылар өзойларын ұсына бастайды, олар тақтаға жазылуы керек.
Ең бастысы, оқушыларға тарихта өз пікірлерін ұсынып қана қоймай, оны дәлелдеуге тура келетіндігін айтыңыз, бірақ сіз оны тарихи дереккөздерді қолдана отырып әртүрлі аргументтерге сілтеме жасау арқылы дәлелдеулеріңізге тура келеді.
Дерек көздерінің түрлері:
Нақты;
Жазба;
Ауызша және көрнекі;
Педагогикалық оқыту әдісінің мәні оқушыларға тарихта өздерінің пікірлерін дәлелдер мен фактілерге сілтеме жасау арқылы дәлелдеуі керектігі және тарихи дереккөздерді пайдаланып, қолданылған дереккөзге міндетті түрде сілтеме жасау керек.

Қалыптастырушы бағалау мүмкіндігі.

Оқушылардың тақырыпты түсінуіне және қабылдауына, өзінің пікірін дәлелді ұсыну қажеттілігіне назар аударыңыз.

Сабақтың ортасы
30 мин
Сыныпты жаңа сабақ тақырыбы мен оқу мақсаттарымен, сондай-ақ бағалау критерийлерімен таныстыру. Сыныпты шағын топтарға бөліңіз. Топтарға бөлу кезінде дифференциациялау әдістерін қолдану ұсынылады.
Зерттеу
Оқушыларға осы оқу жылында тарихты өркениет контексінде оқитынын айту. Оларды көрсету және Орталық Азияның географиялық ерекшеліктері туралы мәтінді көрсету.
Оқушылар Орталық Азия аумағын анықтап, Орталық Азия аумағы туралы болжамды бағалауы керек. Олардың көзқарасы бойынша қай теорияның дәлірек екенін, тарихи даму ерекшеліктеріне сүйене отырып дәлел келтіру.
Орталық Азияның аумақтық шекараларын көрсету қажет екеніне оқушыларға нұсқау беріңіз.
Орталық Азияның аумақтық шекарасы туралы гипотезаны қалайша ерекшелендіретіні және қазіргі теорияны бағалайтыны туралы Орталық Азия аумағы туралы өздерінің гипотезасын жасауы керек.
Зерттеу сұрақтары:
Орталық Азияда қандай климаттық ерекшеліктер бар?
Ауыл шаруашылығын дамыту үшін Орта Азияның табиғи-климаттық айырмашылығы қаншалықты тиімді?
Орта Азия аймағын құрайтын елдердің тарихи және мәдени айырмашылықтарымен Орталық Азияның аумақтық шекараларына қаншалықты сәйкес келеді?
Оқушылардың презентациясынан кейін мұғалім географиялық орналасуы бойынша батыста Орталық Азия Еуропамен, шығысында — азия елдерімен, солтүстігінде — Ресей Федерациясымен, оңтүстігінде мұсылман әлемі елдерімен ортақ шекарасы бар екенін түсіндіреді.
Осылайша, бұрын айтылғандай, Орталық Азия мемлекеттері тек жер бетінде орналасқан, әлемдік мұхитқа тек транзиттік бағыттар арқылы шығуға мүмкіндік алады.
Отын-энергетикалық ресурстар (мұнай және газ) бойынша әлемде екінші орынды иеленеді, сондай-ақ алтын, мыс, уран және ауыр металдар сияқты сирек кездесетін минералдарға бай. Жалпы алғанда, Орталық Азияның тән ерекшелігі — шығыс және батыс мәдениеттерінің қиылысында орналасуы, сондай-ақ түркі-исламдық мәдениеттің ықпалы бар. Оның тарихи түсіндірмесі мұнда Ұлы Жібек жолының өтуі.
Әр топқа Орталық Азияның аумақтық ерекшелігі туралы ақпаратты қамтитын таратумен қамтамасыз етіледі. Геосаяси теориялардағы Орталық Азияның ерекшеліктері және жанжалдардың рөлі https://www.geopolitica.ru/article/harakteristika-centralnoy-azii-v-geopoliticheskih-teoriyah-i-rol-konfliktov:Орталық Азияның картасы
https://ru.wikipedia.org/:Central_Asia_borders.png;
Ф Жоғарыда сипатталған барлық әрекеттер қалыптастырушы бағалауға мүмкіндік береді, себебі мұғалім жеке қатысушыларды немесе топтарды қолдана алады. Сондай-ақ, тең бағалау мүмкіндігі бар — оқушыларды бүкіл сыныппен келісілген критерийлерге сәйкес бір-бірін бағалауға шақыруға болады.

Сабақ соңы
3 мин Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:
— нені білдім, нені үйрендім
— нені толық түсінбедім
— немен жұмысты жалғастыру қажет
Немесе «Микрофон әдісі» .
Оқушылар өздерінің жұмысы мен сыныптастарының жұмысын белгілі бір критерийлер бойынша бағалай алады.

Қосымша ақпарат
Дифференциация — Сізге неғұрлым қолдау көрсетуді қалайсыз? Сіз неғұрлым қабілетті оқушыларға қандай міндеттерді қоюды жоспарлайсыз? Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруге болады? Денсаулық және қауіпсіздік техникасы

Қауіпсіздік техникасын сақтау
Сабақ бойынша рефлексия
Оқудың шынайы мақсатын / мақсатының мақсаттары ма?
Барлық оқушылар орталық органға жетті ме?
Егер жоқ болса, неге?
Сабақта дифференциация дұрыс жасалды ма?
Сабақтың уақыт кезеңдері болған ба?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды және неге? Сабақты көрсету үшін осы бөлімді пайдаланыңыз. Сол бағандағы сабақ туралы ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы рейтинг
Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті (оқыту және оқу туралы ойлаңыз)?
1:

2:

Сабақты жақсартуға не көмектесе алады (оқыту мен оқу туралы ойлаңыз)?
1:

2:

Сабақ туралы сабақта не жеке оқушылардың жетістіктерімен / қиындықтарымен нені көрсеттім, кейінгі сабақтарда не іздеймін?

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *